Kohtla-Järve
10. september 2024 nr 15
Kohtla-Järve Ahtme Põhikooli põhimäärus
Määrus kehtestatakse põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse § 66 lõike 2 ja Kohtla-Järve Linnavolikogu 26. märtsi 2014. a määruse nr 24 „Kohtla-Järve linna munitsipaalkoolide põhimääruste kehtestamise kord“ § 3 lõike 2 alusel.
1. peatükk
Üldsätted
§ 1. Kooli nimetus
Kooli nimetus on Kohtla-Järve Ahtme Põhikool (edaspidi Kool) ning lühend APK.
§ 2. Kooli õiguslik seisund ja tegutsemise vorm
(1) Kooli pidajaks on Kohtla-Järve linn.
(2) Kool on registreeritud Eesti Hariduse Infosüsteemis (EHIS), juhindub oma tegevuses Eesti Vabariigi ja Kohtla-Järve linna õigusaktidest ning käesolevast põhimäärusest.
(3) Kool on Kohtla-Järve Linnavalitsuse hallatav asutus.
(4) Kooli tegutsemise vorm on põhikool. Koolis omandatakse põhiharidust statsionaarses õppes.
(5) Kool omab Haridus- ja Teadusministeeriumi poolt väljastatud koolitusluba.
§ 3. Kooli asukoht ja tegutsemiskoht
Kooli asukoht on Ida-Virumaal Kohtla-Järve linnas. Kooli postiaadress ja tegutsemiskoht on Altserva tn 6, 31021 Kohtla-Järve linn, Ida-Virumaa. Kooli tegutsemiskohaks on Kooli asukoha aadressil asuvad Kooli hoone ja territoorium.
§ 4. Pitsat, sümboolika ja kodulehekülg
(1) Koolil on Kohtla-Järve linnavapiga pitsat.
(2) Koolil on lipp ja sümboolika. Sümboolika kujunduse ja kasutamise korra kehtestab direktor oma käskkirjaga.
(3) Koolil on kodulehekülg aadressiga https://ahtmepk.edu.ee.
§ 5. Arengukava
(1) Kooli järjepideva arengu tagamiseks koostab kool koostöös hoolekogu, õppenõukogu ja õpilasesindusega kooli arengukava.
(2) Kooli arengukava koostamisel lähtutakse Kohtla-Järve linna arengukavast ja kooli sisehindamise tulemustest. Arengukava koostatakse vähemalt kolmeks aastaks. Arengukavas määratakse kooli arengu eesmärgid ja põhisuunad. Iga õppeaasta lõpus vaatab kooli õppenõukogu ja hoolekogu üle arengukava täitmise.
§ 6. Kooli sisehindamine
(1) Sisehindamine on pidev protsess, mille eesmärk on tagada õpilaste arengut toetavad tingimused ning kooli järjepidev areng. Kooli sisehindamist tehakse vähemalt üks kord kooli arengukava perioodi jooksul.
(2) Kooli sisehindamise korra kehtestab direktor, esitades selle arvamuse andmiseks hoolekogule.
§ 7. Põhimääruse kehtestamine ja muutmine
Kooli põhimääruse kehtestab ja muudab Kohtla-Järve Linnavalitsus (edaspidi linnavalitsus). Põhimäärus ja selle muudatused esitatakse enne kehtestamist arvamuse andmiseks kooli hoolekogule, õpilasesindusele ja õppenõukogule.
2. peatükk
Tegevuse eesmärgid ja ülesanded
§ 8 Kooli tegevuse eesmärk:
Kooli tegevuse eesmärgid on:
1) võimaldada õpilastel täita koolikohustust ning omandada põhiharidust;
2) toetada iga õpilase arengut vastavalt tema võimetele ja huvidele läbi kooli väärtuste ja traditsioonide, tagamaks iseseisva, konkurentsivõimelise, iseendast ja teistest hooliva ühiskonna liikme.
§ 9. Kooli ülesanded
Kooli ülesanded on muuhulgas:
1) luua õpilasele tingimused ja võimalused koolikohustuse täitmiseks ning põhihariduse omandamiseks, tagades õpilasele võimetekohase õppe ja vajaliku toe õpetajate, tugispetsialistide, abiõpetajate ja teiste spetsialistide koostöös;
2) luua õpilasele eakohane, turvaline, positiivselt mõjuv ja arendav õppekeskkond, mis toetab tema õpihuvi ja õpioskuste, enesereflektsiooni ja kriitilise mõtlemisvõime, teadmiste ja tahteliste omaduste arengut, loovat eneseväljendust ning sotsiaalse ja kultuurilise identiteedi kujunemist;
3) valmistada õpilased ette õpingute jätkamiseks järgmisel haridustasemel;
4) tagada õpilastele tervisekaitsenormide kohane päevakava, õppekorraldus ja –koormus ning toitlustamine;
5) korraldada koolitervishoiuteenuse kättesaadavust;
6) luua õpilastele tingimused eakohaseks huvitegevuseks;
7) luua koolitöötajatele tingimused oma erialaste ja pedagoogiliste teadmiste rakendamiseks ja täiendamiseks ning korraldada koolitöötajatele koolitusi;
8) kasutada koolile eraldatud ressursse sihipäraselt ja mõistlikult õppe- ja kasvatustegevuse kvaliteedi tagamiseks;
9) teha kooli eesmärkide täitmisel koostööd õpilaste seaduslike esindajatega (edaspidi vanem), haridusosakonna, sotsiaal- ja tervishoiutöötajate, lastekaitsespetsialistide, teiste koolide ning muude organisatsioonide ja isikutega nii Kohtla-Järve linnas, Eestis kui ka rahvusvahelisel tasandil;
10) tutvustada oma tegevust üldsusele;
11) toimida üliõpilaste pedagoogika praktikabaasina.
3. peatükk
Õppe ja kasvatuse korraldus koolis
§ 10. Koolis omandatava hariduse liik ja tase
(1) Koolis omandatava hariduse liik on üldharidus.
(2) Koolis omandatav hariduse tase on põhiharidus.
§ 11. Õppevorm
Koolis toimub statsionaarne õpe.
§ 12. Õppekeel
Kooli õppekeel on eesti keel, välja arvatud klassides, kus põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse § 10015 alusel, kooli hoolekogu ettepanekul ja Kohtla-Järve Linnavolikogu otsuse alusel, võib õppekeeleks olla vene keel.
§ 13. Õppe- ja kasvatustöö korraldus
(1) Koolil on põhikooli riikliku õppekava alusel koostatud kooli õppekava, mis on koolis õpingute alusdokument. Kooli õppekava kehtestab, muudab ja tunnistab kehtetuks kooli direktor käskkirjaga. Kooli õppekava ja selle muudatused esitatakse enne kehtestamist arvamuse andmiseks kooli hoolekogule, õpilasesindusele ja õppenõukogule.
(2) Haridusliku erivajadusega õpilase õppe korraldamise põhimõtted sätestatakse kooliõppekavas.
(3) Kool võib õpilast õpetades teha muudatusi või kohandusi õppeajas, õppesisus, õppeprotsessis ja õppekeskkonnas. Kui muudatuste või kohandustega kaasneb nädalakoormuse või õppe intensiivsuse oluline kasv või kahanemine võrreldes kooli õppekavaga või riiklikes õppekavades sätestatud õpitulemuste vähendamine või asendamine, tuleb õpilasele koostada riiklikes õppekavades sätestatud korras individuaalne õppekava.
(4) Kooli õppekava muudab ja tunnistab kehtetuks kooli direktor õigusaktides sätestatud korras. Kooli õppekava ja selle muudatused esitatakse enne kehtestamist arvamuse andmiseks kooli hoolekogule, õpilasesindusele ja õppenõukogule.
(5) Klassi täitumise ülemine piirnorm on 24 õpilast. Kohtla-Järve Linnavalitsus võib erandjuhul direktori ettepanekul ja hoolekogu nõusolekul suurendada õpilaste arvu
piirnormi üheks õppeaastaks konkreetses klassis juhul, kui kõik tervisekaitse- ja ohutusnõuded on täidetud.
(6) Koolis võivad töötada pikapäevarühmad ja koolieelikute ettevalmistusrühm ning vajaduse korral õpiabirühm, tasemerühm või eriklass tõhustatud või erituge vajavatele õpilastele.
(7) Pikapäevarühma moodustab kooli direktor hoolekogu ettepanekul ja Kohtla-Järve Linnavalitsuse nõusolekul.
(8) Pikapäevarühma maksimaalne õpilaste arv on 30 õpilast. Õpilane võetakse pikapäevarühma vastu ja arvatakse sealt välja direktori otsusega ja vanema taotluse alusel. Pikapäevarühma töökorralduse ja päevakava kehtestab kooli direktor.
(9) Kool lähtub õppe korraldamisel kaasava hariduse põhimõtetest. Tulenevalt õpilase individuaalsest vajadusest tagatakse õpilasele võimetekohane õpe ja vajalik tugi õpetajate, tugispetsialistide, abiõpetajate ja teiste spetsialistide koostöös.
(10) Õpilaste arvu õpiabirühmas, tasemerühmas ja eriklassis määrab direktor, arvestades õpilaste hariduslike erivajaduste iseloomu, kooli teenindava eripedagoogi ja haridusliku erivajadusega õpilase õppe koordineerija või koolivälise nõustamismeeskonna või mõlema soovitusi.
(11) Õppeaasta algab 1. septembril ja lõpeb 31. augustil.
(12) Õpilaste õppeaasta koosneb trimestritest, eksamiperioodidest ning koolivaheaegadest. Õppeperioodi pikkus on vähemalt 175 õppepäeva (35 nädalat).
(13) Õpilaste koolivaheajad ja eksamiperioodid määrab haridus- ja teadusminister määrusega. Kohtla-Järve Linnavalitsus võib direktori ettepanekul ja hoolekogu nõusolekul kehtestada haridus- ja teadusministri kehtestatud koolivaheaegadest erinevad koolivaheajad arvestusega, et koolis on õppeaasta jooksul vähemalt neli koolivaheaega kogukestusega vähemalt 12 nädalat, kusjuures suvine koolivaheaeg kestab vähemalt kaheksa järjestikust nädalat.
(14) Koolil on kodukord. Kooli kodukorra kehtestab direktor ja see on õpilastele ning töötajatele täitmiseks kohustuslikud. Kooli kodukord ja selle muudatused esitatakse enne kehtestamist arvamuse avaldamiseks kooli hoolekogule ja õpilasesindusele. Kool avalikustab kodukorrad oma kodulehel, paberkandjal kodukorraga on võimalik tutvuda õpetajate toas ja raamatukogus.
(15) Koolil on päevakava (sealhulgas tunniplaan), mis kajastab õppetegevuste ning kooli õppekava toetavate õppekavaväliste tegevuste järjestust ja ajalist kestust. Kooli päevakava kehtestab direktor käskkirjaga.
(16) Õpilasele ja vanemale tehakse kooli kodukorras sätestatud viisil teatavaks õpilasele kohalduv osa kooli päevakavast.
(17) Koolil on üldtööplaan, milles määratletakse kooli ühe õppeaasta tegevuskava, lähtudes kooli arengukavast ja õppekavast, õppeaasta üldeesmärkidest ja eelmise aasta töö kokkuvõttest. Üldtööplaani kinnitab õppenõukogu.
(18) Õpilastel on ühes õppenädalas kuni viis õppepäeva. Õpilaste nädalakoormus õppetundides on määratud kooli õppekavaga ja see ei ületa seadusega ettenähtud suurimat lubatud koormust.
(19) Õppetunni arvestuslik pikkus on 45 minutit. Õppetund vaheldub vahetunniga. Õppetunni võib jagada mitmeks osaks ning kuni kaks õppetundi võib toimuda järjest, koos vahetunniga. Vahetunni pikkus on vähemalt viisteist minutit iga õppetunni kohta.
(20) Õpilaste hindamine, järgmisse klassi üleviimine, täiendavale õppetööle ning klassikursust kordama jätmise tingimused ja kord sätestatakse põhikooli õppekavas. Hindamisest teavitamine sätestatakse kooli kodukorras.
(21) Kool korraldab õpilase arengut ja toimetulekut toetava tegevuse. Õpilasele võimaldatakse koolis eripedagoogi, logopeedi, psühholoogi ja sotsiaalpedagoogi teenust. Hariduslike erivajadustega õpilase õppe läbiviimist koordineerib HEV-koordineerija. Tugi- ja mõjutusmeetmete rakendamisest teavitamise kord sätestatakse kooli kodukorras.
(22) Õpilaste toitlustamisel lähtub Kool tervisekaitsenõuetest toitlustamisele koolis. Hoolekogu heakskiidul on Kool liitunud programmiga Taimne teisipäev.
(23) Kooli lõpetamine toimub vastavalt haridus- ja teadusministri määrusega kinnitatud põhikooli lõpueksamite korraldamise ning põhikooli lõpetamise tingimustele ja korrale. Põhikooli lõpetanutele väljastatakse põhikooli lõputunnistus.
§ 14. Raamatukogu
(1) Koolil on raamatukogu.
(2) Kool võimaldab põhiharidust omandaval õpilasel kasutada tasuta Kooli õppekava läbimiseks vajalikke õpikuid, tööraamatuid, töövihikuid ja töölehti.
(3) Õpikute, tööraamatute, töövihikute ja töölehtede kasutamise ning õpikute Koolile tagastamise tingimused ja kord sätestatakse Kooli kodukorras.
4. peatükk
Koolis toimuva õppekavavälise tegevuse korraldamise alused
§ 15. Õppekavaväline tegevus
(1) Kool võib korraldada õppekavaväliste tasuta ja tasuliste ringide, kursuste ning pikapäevarühmade tegevust ja organiseerida üritusi.
(2) Õppekavavälise tegevuse kulusid võib katta õppekavavälises tegevuses osalejate kaasrahastamisel. Hinnad kehtestatakse Kohtla-Järve Linnavalitsuse kehtestatud hinnakirjale.
(3) Õpilasel on õigus kasutada õppekavavälises tegevuses tasuta oma kooli rajatisi, ruume, raamatukogu, õppe-, spordi-, tehnilisi ja muid vahendeid kooli kodukorra alusel.
(4) Õppekavavälist tegevust kajastatakse Kooli päevakavas ja selle korraldamisel lähtutakse Kooli kodukorrast ja Kooli klassi- ja kooliväliste ürituste korraldamise korrast.
§ 16. Huvitegevus
(1) Kool pakub õpilastele organiseeritud ja juhendatud võimalust huvitegevuses osalemiseks.
(2) Huvitegevusest osavõtt on õpilase jaoks vabatahtlik.
(3) Huvitegevuse läbiviimine fikseeritakse huviringi päevikus, kuhu märgitakse õpilase andmed, tunni sisu ja aastaplaan. Huviringi päevikut täidab ringijuht.
5. peatükk
Kooli hoolekogu ja direktori ülesanded
§ 17. Direktor
(1) Kooli juhib direktor. Direktor tagab koostöös õppenõukogu, kooli hoolekogu ja õpilasesindusega kooli tulemusliku ja häireteta töö ning kooli arengukava, õppekava ja kodukorra täitmise. Direktor juhib õppe- ja kasvatustegevust.
(2) Direktori vaba ametikoha täitmiseks korraldab Kohtla-Järve Linnavalitsus avaliku konkursi vastavalt Kohtla-Järve Linnavalitsuse hallatava haridusasutuse direktori vaba ametikoha täitmiseks korraldatava konkursi läbiviimise korrale. Töölepingu direktoriga sõlmib, peatab, muudab ja lõpetab linnapea.
(3) Direktor esindab kooli ja tegutseb selle nimel, teeb kooli eelarve piires tehinguid, mis on seotud õigusaktides, sealhulgas põhimääruses sätestatud ülesannete täitmisega.
(4) Direktor täidab talle õigusaktide, töölepingu ja ametijuhendiga pandud ülesandeid, on kooli töötajate jaoks tööandja esindaja ning määrab oma äraolekuajaks endale asendaja.
(5) Direktor võib moodustada õppe- ja kasvatustegevuse ning koolieluga seotud küsimuste lahendamiseks nõuandvaid komisjone ja töörühmasid.
(6) Direktor vastutab oma pädevuse piires õppe-, kasvatus- ja muu tegevuse, kooli üldseisundi ja arengu eest, samuti kooli vara, sealhulgas eelarvevahendite õiguspärase ja otstarbeka kasutamise eest.
(7) Direktor esitab Kohtla-Järve Linnavalitsusele viimase nõudel kooli tegevust kajastavaid andmeid ja dokumente.
(8) Direktor peab kooli töökorraldusega tagama, et asutuse juhi ülesanded ja kooli kaudu Kohtla-Järve linna esindamine, oleks täidetud ka sel ajal, kui direktoril ei ole õigust või ta ei saa direktori ülesandeid täita ning kooli esindada.
§ 18. Kooli hoolekogu
(1) Kooli hoolekogu moodustatakse ja täidab oma ülesandeid põhikooli- ja gümnaasiumiseaduses ja teistes õigusaktides sätestatu alusel.
(2) Hoolekogu on alaliselt tegutsev organ, kelle ülesanne on tagada kooli õpilaste, õpetajate, kooli pidaja, vanemate, vilistlaste ja kooli toetavate organisatsioonide ühistegevus õppe ja kasvatuse suunamisel, kavandamisel ja jälgimisel ning luua õppeks ja kasvatuseks paremad tingimused.
(3) Hoolekogu moodustatakse ja see tegutseb Kohtla-Järve Linnavolikogu kehtestatud korra alusel.
§ 19. Kooli õppenõukogu
(1) Koolil on õppenõukogu, mille ülesandeks on oma pädevuse piires õppe ja kasvatuse analüüsimine ja hindamine ning õppe- ja kasvatusalaste otsuste tegemine.
(2) Õppenõukogu liikmeteks on direktor, õppejuht, õpetajad, tugispetsialistid ja teised direktori nimetatud isikud.
(3) Õppenõukogu ülesanded ja töökorra kehtestab valdkonna eest vastutav minister.
§ 20. Kooli õpilasesindus
Koolil on õpilasesindus, mis tegutseb oma põhimääruse alusel. Põhimääruse kinnitab direktor.
§ 21. Esimese õpilasesinduse valimise ning õpilasesinduse põhimääruse heakskiitmise kord
(1) Direktor korraldab õpilaste teavitamise põhikooli- ja gümnaasiumiseadusest tulenevast õigusest valida õpilasesindus. Direktor korraldab esimese õpilasesinduse valimise juhul, kui selleks on soovi avaldanud 1/10 kooli õpilaskonnast.
(2) Esimene õpilasesindus valitakse õpilaskonna üldkoosolekul. Koosolek on otsustusvõimeline, kui sellest võtab osa vähemalt 1/10 õpilaskonnast. Kui õpilaskonna üldkoosolek ei ole otsustusvõimeline, kutsub direktor hiljemalt järgmisel poolaastal kokku uue üldkoosoleku.
(3) Õpilasesinduse liikmete arvu otsustab õpilaskonna üldkoosolek lihthäälteenamusega. Õpilasesinduse liikmete valimiseks on igal üldkoosolekul osalejal õpilasesinduse liikmete arvule vastav häälte arv. Õpilasesinduse liikmeteks valitakse koosolekul enam hääli saanud õpilased.
(4) Kui esimene õpilasesindus on valitud, koostab õpilaskond direktori määratud koolitöötaja abil õpilasesinduse põhimääruse. Õpilasesinduse põhimäärus ja selle muudatused kiidetakse heaks õpilaskonna üldkoosolekul, mis on otsustusvõimeline, kui sellest võtab osa vähemalt 1/10 õpilaskonnast. Õpilasesinduse põhimäärus kiidetakse heaks lihthäälteenamusega.
(5) Käesoleva paragrahvi lõigetes 2 ja 4 sätestatud õpilaskonna üldkoosoleku kutsub kokku direktor, kes teavitab õpilasi koosoleku toimumise ajast ja kohast kooli infotahvlil või muul neile kõige enam kättesaadaval viisil vähemalt kaks nädalat ette.
6. peatükk
Õpilaste ja vanemate õigused ja kohustused
§ 22. Õpilaste õigused
Õpilasel on õigus:
1) omandada koolis tasuta põhiharidust;
2) võtta osa õppetööst;
3) õppida oma huvidele ja võimetele vastavalt;
4) saada õppekavas ettenähtu omandamiseks täiendavalt õpiabi, sealhulgas tugimeetmete rakendamist põhikooli- ja gümnaasiumiseaduses ning selle alusel kehtestatud tingimustel ja korras;
5) võtta osa kooli päevakavas ette nähtud õppekavavälisest tegevusest;
6) moodustada koolis õpilasesindus ning osaleda selle kaudu koolielu korraldamises;
7) oma arvamusele ja õigus seda vabalt väljendada, õigus ära kuulamisele ja tagasisidele teda puudutavates asjades;
8) kasutada kooli rajatisi, ruume ja vahendeid kooli kodukorras ettenähtud tingimustel ja korras;
9) saada teavet koolikorralduse ja oma õiguste kohta;
10) teha direktorile, õpetajatele ja teistele töötajatele ettepanekuid õppe- ja kasvatustegevuse ning õppekavavälise tegevuse kohta;
11) pöörduda õppe- ja kasvatustegevust puudutavate vaidlusküsimuste lahendamiseks kooli juhtkonna, hoolekogu, Linnavalitsuse või kooli üle järelevalvet teostava Haridus- ja Teadusministeeriumi poole;
12) kasutada muid õigusi, mis on ette nähtud kooli tegevust reguleerivates õigusaktides.
§ 23. Õpilaste kohustused
Õpilane on kohustatud:
1) täitma koolikohustust ja osalema õppetöös vastavalt kooli päevakavale ning õppekorraldusele;
2) täitma õpiülesandeid ning omandama teadmisi ja oskusi vastavalt oma võimetele;
3) täitma mõjutusmeetmeid ja kasutama kokkulepitud tugimeetmeid;
4) suhtuma lugupidavalt kaasinimestesse ja järgima üldtunnustatud hea käitumise tavasid ning moraalinorme;
5) hoidma loodust ja elama keskkonda säästvalt ning tervislikke eluviise järgides;
6) täitma kooli kodukorda ning kandma vastutust selle rikkumise eest;
7) hoidma kooli head mainet ja käituma väärikalt nii koolis kui ka väljaspool kooli;
8) hoidma heaperemehelikult kooli kasutuses olevat vara ning kandma vastutust süüliselt tekitatud kahju eest vastavalt õigusaktidega kehtestatud korrale;
9) täitma muid õigusaktidest tulenevaid õpilastele pandud kohustusi.
§ 24. Vanemate õigused ja kohustused
(1) Vanemal on õigus:
1) saada koolist teavet oma lapse kohta ning selgitusi õppe- ja kasvatustegevuse teemal;
2) teha koolielu korralduse kohta ettepanekuid;
3) taotleda haridus- ja teadusministri määrusega kehtestatud korras oma lapsele koduõppe rakendamist;
4) otsustada õigusaktides sätestatud juhtudel oma lapsele kooli pakutavate tugimeetmete rakendamise üle;
5) osaleda vanemate koosolekul;
6) kandideerida kooli hoolekogusse;
7) pöörduda õppe- ja kasvatustegevust puudutavate vaidlusküsimuste lahendamiseks kooli juhtkonna, hoolekogu, linnavalitsuse ning Haridus- ja Teadusministeeriumi poole.
(2) Vanem on kohustatud võimaldama ja soodustama alaealise õpilase osalemist õppes, sealhulgas:
1) looma oma lapsele kodus õppimist soodustavad tingimused ja õppes osalemise eeldused;
2) esitama koolile oma kontaktandmed ja teavitama kooli nende muutumisest;
3) tutvuma koolielu reguleerivate aktidega;
4) tegema põhikooli- ja gümnaasiumiseaduses ning selle alusel kehtestatud õigusaktides sätestatud tingimustel ja korras kooliga koostööd;
5) kasutama meetmeid, mida kool või elukohajärgne valla- või linnavalitsus talle pakub;
6) pöörduma kooli ettepanekul koolivälise nõustamismeeskonna poole.
7. peatükk
Koolitöötajate õigused ja kohustused
§ 25. Koolitöötajad
(1) Koolitöötajad (edaspidi töötaja) on direktor, õppealajuhataja, õpetajad, tugispetsialistid ja teised õppe- ja kasvatusalal töötavad ning muud töötajad.
(2) Töötajate koosseisu kinnitab kooli direktor linnavolikogu kehtestatud korras.
(3) Töötajatega sõlmib, peatab, muudab ja lõpetab töölepingud kooli direktor töölepingu seaduses sätestatud tingimustel ja korras.
(4) Õppejuhi, õpetajate, tugispetsialistide ning teiste õppe- ja kasvatusalal töötavate isikute ametikohtade täitmiseks korraldab direktor avaliku konkursi. Konkursi läbiviimise korra kehtestab kooli hoolekogu direktori ettepanekul. (1) Töötajate õigused, kohustused ja vastutus määratakse kindlaks tööandja poolt kehtestatud töökorralduse reeglite, ametijuhendi ja töölepinguga.
(2) Töötajate ülesandeks on tagada kooli häireteta töö, kooli majanduslik teenindamine ning vara korrasolek ja säilimine.
(3) Töötaja vastutab tema hoolde usaldatud kooli vara säilimise ja õige kasutamise eest.
(4) Töötajad on kohustatud lähtuma oma ülesannete täitmisel kooli arengukavas sätestatud põhimõtetest ja väärtustest ning tuginema nii omavahelises suhtluses kui
§ 26. Töötajate õigused ja kohustused
ka suhtluses õpilaste ja vanematega vastastikusele lugupidamisele, üksteise mõistmisele ja koostööle ning hoidma kooli head mainet.
(5) Töötajatel on õigus täiendada oma erialaseid teadmisi vastavalt täiskasvanute koolituse seadusele ja koolis sätestatud tingimustele.
(6) Töötajatel on õigus esitada direktorile ettepanekuid õppe- ja kasvatustegevuse paremaks korraldamiseks.
8. peatükk
Majandamise ja asjaajamise alused
§ 27. Kooli vara ja eelarve
(1) Kooli kasutuses olev vara on Kohtla-Järve linna omand.
(2) Kool on linnavara valitsema volitatud asutus, kelle valdusesse on Kohtla-Järve Linnavalitsus andnud oma valitsemisel oleva vara.
(3) Kooli vara moodustavad talle Kohtla-Järve Linnavalitsuse poolt sihtotstarbeliseks käsutamiseks ja valdamiseks antud maa, hooned, rajatised, seadmed, inventar ja muu vara.
(4) Kooli vara soetatakse Kohtla-Järve linna kohalikust eelarvest eraldatud vahenditest ja see kuulub Koolile. Vara kasutajateks on Kooli töötajad ja õpilaskond, vara käsutajaks on direktor.
(5) Kool kasutab oma valduses olevat linnavara sihtotstarbeliselt oma ülesannete täitmiseks. Kool võib oma valduses oleva linnavaraga teha tehinguid üksnes Kohtla-Järve Linnavalitsuse õigusaktides kehtestatud korras. Kooli valduses oleva linnavara üle peetakse arvestust Kohtla-Järve Linnavalitsuse õigusaktides kehtestatud korras.
(6) Kool võib sihtasutustelt, äriühingutelt, mittetulundusühingutelt ja üksikisikutelt vastu võtta eraldisi ja annetusi, mis võetakse arvele riigi ja Kohtla-Järve Linnavalitsuse õigusaktides kehtestatud korras. Eraldistest ja annetustest peab kool teavitama Kohtla-Järve Linnavalitsust ning tagama nende kasutamise arvestuse.
(7) Kohtla-Järve Linnavalitsus kinnitab kooli eelarve, lähtudes linnavolikogu kinnitatud linna eelarvest ja kooli ettepanekust. Kooli kulud kaetakse eelarve alusel.
(8) Koolil on õigus osutada tasulisi teenuseid, mille hinnad kehtestatakse riigi ja Kohtla-Järve Linnavalitsuse õigusaktides sätestatud korras.
(9) Kooli rahaliste vahendite arveldamine toimub Kohtla-Järve Linnavalitsuse arvelduskonto kaudu.
(10) Kooli raamatupidamisteenust ja sellekohast aruandlust korraldab Kohtla-Järve Linnavalitsus.
§ 28. Asjaajamine ja aruandlus
(1) Kooli asjaajamise keel on eesti keel.
(2) Kooli õppe- ja kasvatustegevuse alaste kohustuslike dokumentide täitmise ja pidamise korra kehtestab haridus- ja teadusminister.
(3) Kool annab oma tegevuse kohta aru õigusaktidega sätestatud korras ja tähtaegadel.
9. peatükk
Lõppsätted
§ 29. Kooli ümberkorraldamine ja tegevuse lõpetamine
(1) Kooli korraldab ümber ja kooli tegevuse lõpetab Kohtla-Järve Linnavolikogu, kuulates enne ära hoolekogu ja õpilasesinduse arvamuse.
(2) Kooli ümberkorraldamisest või tegevuse lõpetamisest teatab direktor õpilastele, lastevanematele, pedagoogidele ja töötajatele ning linnavalitsus Haridus- ja Teadusministeeriumile vähemalt viis kuud enne uue õppeaasta algust.
§ 30. Rakendussätted
(1) Kohtla-Järve Linnavalitsuse 18. juuni 2019. a määrus nr 7 „Kohtla-Järve Ahtme Põhikool põhimäärus“ tunnistatakse kehtetuks.
(2) Määrust rakendatakse 1. septembrist 2024. a.
Henri Kaselo
linnapea
Jelena Sala
peajurist
linnasekretäri asendaja